Friday, 17 February 2012

PEKAN KECIL DITENGAH PULAU...


Selepas check in, mandi, salin baju, aku terus keluar jalan jalan di pekan Koh Lipe.  Aku plan nak ke Sunrise Beach. Di sini ada perkhidmatan “Tricycle Taxi”. Tapi aku memilih untuk jalan kaki. Deretan kedai di sepanjang jalan agak teratur… dipenuhi dengan bar dan spa. Harga brg2 di sini boleh tahan mahal. Mungkin sebab di pulau… Sampai di persimpangan di tengah2 pulau, aku batalkan niat aku untuk ke Sunrise Beach.. sebab kaki sya dah melecet. Menyesal jugak tak naik “Tricycle Taxi” tadi.. Sya sangkakan jarak perjalanan dari Pataya Beach ke Sunrise Beach sama seperti dari Coral Bay ke Long Beach, Pulau Perhentian... rupanya kali ni sya tersalah estimate lah.. hehehe (^_^) Untuk menghilangkan penat, sya singgah di SPA untuk Thai Massage… ngeee \(^0^)/ Malam hari di Koh Lipe tidaklah sunyi sangat. Pub bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Sepanjang2 pantai ada Pub. Along the town walkway ada Pub. Tapi Pab kat sini tak ler happening mana pon.. sekadar lepak2 diiringi music reggae. Kedai2 pon tutup lambat. Time inilah sya membeli cenderahati for myself and close friends. Mcm biasalah, benda yg wajib cari Fridge Magnet & I Love Lipe T-shirt. 







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...